Total Pageviews

Sunday 7 July 2019

Ulrika Lindholm - Folk songs from Frostviken (Northwest Sweden)




Tracks: 

1a. Anika, Dranika
1b. Ann Dran Drin Dreck
1c. Vita Häst Stod I Stall
2a. Klappa Händerna
2b. Spring Efter Vatten
3a. Fyra Getter Går I Skogen
3b. Små Jänten, Fyre Fem
3c. Lill Olle På Sopbacken
4. När Jag Var En Liten Dräng
5a. Lilla Carl Sov Sött I Frid
5b. Lill Pelle Spring Fort
6. Ku Hålann, Ku Smålann
7a. Jag Fattig Änka Går Och Vandrar
7b. Varför Går Ni Här På Golvet
8. Uti Friska Gräset Gröna
9. Fåren Haver Jag Både Stora Och Små
10a. Skära, Skära Havre
10b. Jag Satte Glasögon På Min Näsa
10c. Inte Må Du Tro Jag Går Och Friar
11a. Öppen Står Den Förborgade Lucka
11b. Behagar Ungersven
12a. Käringa Me Staven
12b. Kära Olaman
12c. En Gammal Skinnkjortel
13. Långmasaguten Från Rekarne Rände
14. Jag Är Nöjd Att Älska Båda Slagen
15. Godafton Flicka Lilla Vän
16. Det Gick En Jungfru På Högan Berg
17. Sätt Dig På Stolen Du Vallerman
18a. Statt Upp Du Källarpiga
18b. Idag Som Igår
19. Gubben Han Gick I Hasseliskog
20. En Bonde Han Körde I Furubarkskog
21. Riddaren Finn Komfusenfej
22. N'Lars Och N'Mas
23. Det Var En Gång En Jänta
24. Jag Tog Mig En Hustru
25. Har Ni Hört Den Förskräckliga Händelsen
26. Det Var En Gång En Negerslav
27. Alkoholrusets Dödliga Snara

3 comments:

  1. Wonderful material! Thank you for all this hard to find music, pure, authentic and deep nordic folk! Regards from Argentina!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. DiegOrlok You are welcome! (I was in holiday in Peru from 9-th July to 9-th August, so it was a longer pause on the blog. But from now I will upload more materials.

    ReplyDelete