Total Pageviews

Sunday 7 July 2019

Lena Larsson - Folk songs from Bohuslän (Southwest Sweden)




Tracks:

1. Skön Jungfrun Hon Gångar / Oväntad Bröllopsgäst
2. Med Bössan På Axeln / Näcken Förför Jungfrun
3. Slottet I Österrik
4. Kung Orre
5. Å Alla Man Skulle Far' I Fält
6. Bonden Han Gångar Åt Dalande Skog
7a.Ro Ro Te Fiskeskär
7b.Skatan Sitter I Päronaträ
7c.Bi Bi Barna
7d.Stackars Den Som Liten Går
7e.Lille Lasse Går Å Gråter
7f.Å Lille Per På Berget
8a.Linge Linge Logen
8b.Dra Valltan
9.Spelemannen Den Har Vi Kallat
10.Kung Ring Han Satt I Högbänk / Frithiof Kommer Till Kung Ring
11.Där Växte Uti Hildings Gård / Frithiof Och Ingeborg
12.Nu Han Svävade Kring / Vikingabalk
13.Besättningen Kastar Ankar
14.Adjö Farväl För Sista Gång
15.Nu Har Jag Övergett Att Supa Brännvin
16.När Jag Ifrån Marstrand Flyttade
17.Det Växte Upp En Lilja
18.Nu Tystnat Den Ljuveliga Sången
19.Se Stjärnorna På Himmelen
20a.Vill Inte Du
20b.Jag Tror Du Står Å Sover
20c.Tänker Du Jag Går Å Friar
21.Brännvinsflaskan Är Mitt Gull
22.Bonden Sitter Hemma I Sin Kammare Så Varm
23.Och Jungfrun Hon Skulle Sig Åt Ottesången Gå / Den Bergtagna
24.Där Bodde En Bonde / De Två Systrarna

No comments:

Post a Comment