Total Pageviews

Sunday 3 November 2019

From Sweden to America

From Sweden to America




Tracklist

Side A
Emigrant Songs In Swedish Field Recordings

1. Farväl, O Moder Svea, Nu Reser Jag Från Dig (Farewell To Mother Svea)
2. Nu Sol Gått, Nu Är Det Kväll (Now The Sun Has Gone Down, Now it Is Evening)
3. Emedan Tiden Här Mig Synes Lång (Since Time Goes By Slowly For Me Here)
4. Och Petter Jönsson Han Såg I Fäderneslandet (And Petter Jönsson He Saw In The Fatherland)
5. Min Koffert Står Packad (My Trunk Is Packed)
6. Vi Sålde Våra Hemman (We Sold Our Homesteads)

Side B
Immigrant Songs Recorded In The U.S.A.

7. Där Som Sädesfälten Böja Sig För Vinden / Barndomshemmet (Where The Fields Of Grains Are Rippling In The Wind / My Childhood Home)
8. Är Det Sommar, Nu Är Det Sol (Now It Is Summer, Now It Is Sunny)
9.  I Been A Swede From North Dakota
10. Chicago, Chicago
11. Pelle Ifrån Småland Han Skulle Emigrera (Pelle From Småland He Was Going To Emigrate)
12. Jag Har En Vän Som Älskar Mig (I Have A Friend Who Loves Me)
13. Där Ljungheden Blommar I Småland (Where The Heather Blossoms In Småland)
14. Jag Var Född I Västra Torsås / Hemgårdsminnen (I Was Born In Västra Torsås / Homestead Memories)
15. Tryggare Kan Ingen Vara (More Secure Can Noone Be)

Side C
Early Phonograph Recordings With Swedish Artists In The U.S.A. (From 78 Rpm Recordings)

16. Kom Adolfina, Kom Adolfina / Friarevalsen (Come Adolfina, Come Adolfina) 
17. Att Vara Kär Det Är En Ryslig Pina / Nikolina (When Your're In Love, You're In An Awful Torment / Nicolina)
18. Min Sångröst Den Kan Ej Betalas Med Guld (My Singing Voice It Cannot Be Paid For In Gold)
19. Hos Stor Olles Pelle Jag Tjänar Som Dräng (At Stor-Olle's Pelle I Worked As A Farmhand)
20. Nu Så Glada Gå Vi Alla / Landsvägstrall (Now We All Go So Gladly / Country Road Melody)
21. Jöns Petter Fick Ont I En Tand / Tandvärken (Jons Petter Had A Toothache / The Toothache)
22. Tjo Uppå Backamo / Beväringsvals Från Backamo (Fun Up At Backamo / Backamo Recruit Waltz)
23. Låt Det Ljuva Solsken In (Let The Sweet Sunshine In)

Side D
The Renaissance Of Emigrant Songs In The U.S.A. In The 1970's with Anne-Charlotte Harvey

24.  Bröder Vi Ha Långt Att Gå (Brothers We Have Far To Go)
25.  Nikolina
26.  En Visa Jag Diktat (A Song I Have Written)
27.  Chicago, Chicago
28.   Från Göteberg Jag Reste Hit / Pelles Yankee Doodle (I Travelled Here From Gothenberg / Pelle's Yankee Doodle)
29. A Simple Swedish Girl Was Hilda / Holy Yumpin' Yiminy
30.  Flickorna I Småland (The Girls In Småland)
31.  Hälsa Dem Därhemma (Greet The Folks There At Home)

No comments:

Post a Comment