Total Pageviews

Thursday 30 May 2019

Vaggvisor och ramsor




Tracklist:

Margit Karlsson 
1a Ro Ro Till Fiskeskär
1b När Det Ska Bli Sommar Och Göken Han Gal
1c Vi Ska Sjunga En Liten Sång
1d Vyssa Dyssa Dullan Dej

Jenny Och Dagmar Blom
2a Skatan Sitter På Lagårdstaket
2b Det Kom Tre Sultene Hundar
2c Vyssa Lulla Mammas Barn
2d Tiggaren Går I Slask Å Snö

Nils Söderberg
3a Dette Lille Barnet Har Anders Gjort
3b Kråka Satt På En Skyggårdstör

Britta Trolle
4a Bonden Han Kommer I Lunk I Lufs
4b Tackan Säger: Ska Vi Gå Ut I Skogen
4c Hönan Säger Plock, Plock, Plock
4d Ett Och Två, Ut Och Gå
4e Måndagsbarn Är Fagert Och Fjärt

Brita Widholm
5a Lillgubben På Tallbacken
5b Lill Pelle Spring Kring
5c Lillfar Å Lillmor

Agnes Gårder
6 Sullan Lullan Lite Bar' Stor I Röva Som E Kvar'

Gustav Tillas
7a Stackar Den Som Liten Ä'
7b Far Ha Gått Till Långebro
7c Kuss Kusselilull, Kok Kittelen Full

Viktoria Eriksson
8a Tusslullerilull Kok Storgryta Full
8b Kråka Sitter På Ladutak

Dansar-Edvard Jonsson
9a Ro Ro Till Fiskeskär
9b Ja Kråka Satt På Ladutak
9c Tusslulleriomlej Kok Storgryta Full

Agnes Edström
10a Getlycka Å Lappsöcka
10b Sätt På Storkittelen
10c Sov I Ro Min Lille Vän

Signe Hall
11a Gubben Å Gumman Skulle Gå I Vall
11b Tre Jänter I Långdansen
11c Ja Vill Sjunga En Liten Visa
11d Sullan Lullan Liten Dräng
11e Rida Rida Ranka (Med Tre Textvarianter)
11f Hej Hopp Min Far

Ingemar Odengran
12 Försate Juldag Sankte Mårten Mig Gav

Aina Svensson
13a Hej Opp Kongeri Olle Gutten Min
13b Sullerilull Kok Gryta Full
13c Sullelullan lite barn

Anna Nordenberg
14a Hej Hopp I Kongeri Olle Gutten Min
14b Lill Pelle På Hjälle
14c Bä Bä Vita Lamm

Julia Olsson
15a Ro Ro Till Fiskeskär
15b By By Barna, Katten Hänger I Grana

Richard Persson
16 Stamp' Ätt' Hästa

Alice Olsson
17 Jag Satte Mej I Min Hussarelåg

Eric Westman
18a Å Katten Å Killingen
18b Lill Pelle Snälle
18c Jag Fattige Lappman

Emilia Nilsson
19a Ekorn Gick På Ängen Och Slog
19b Skatan Satt På Lagårdstak
19c Ro Ro Katten Har Skägg

Bernhard Westman
20 O Dio Dioliolio Skvittkärriri

Edit Landgren 
21a Ett Två Tre Fyra, Min Häst Gick Ner I Myra
21b Ho Maja, Ho Maja
21c Aj Aj Aj Ja Stog På Kolabot'n
21d Kille Getter Var Ska Ni Gå
21e Klappe Klappe Små Händren

Olof Larsson
22 Uppå Ett Berg Växte Upp Ett Berg

Anna Persson
23a Opp Opp Kullemack
23b Till Till Loven
23c Dä Va En Gång E Käring
23d Å Jag Fattige Lappman
23e Ett Två Tre Katta Ränn På Sne
23f Kung Orre Han Skulle Te Gästabud Gå

Rut Hermansson
24a Måndag Tisdag Kom Jag Visst
24b Jag Tänkte På Måndan
24c Å Måndagen Är En Frivillig Dag
24d Det Satt En Katt I En Nässelhög Hopp Min Far
24f Spring Spring Te Källan
24g Klappa Händerna Små Små
24h Sko Sko Liten Häst

Ragnar Swedberg
25a Högt I Ett Träd En Kråka
25b Godda' Herr Magister

No comments:

Post a Comment