Total Pageviews

Thursday 26 November 2020

Folk songs from Gotland

 Recorded archives of SR Radio Sweden




Tracklist:

Side A

Emma Pettersson
1. Gubben U Källingi Tonte Si Yvar Gärdä
2. Gick Mig I Lambälunden In (Lambväisu)
3.
a. Tyst, Tyst Lilla Lasse
b. Byss Lullaren Lull
4. Dä Bode En Man I Granngarden Vå

Patrik Lindby
5. 
a. Två Styvar Vallen Skall Vi Köpe
b. Det Var En Gammal Käring
c. Luntilua

6.
a. Fikutta Kutta Kåta Fittage (Käutvalsen)
b. Pinn-Ole Spelte/Sväinryggen Gärde Bryllaup
7. Astumors Grete, Skjaut Inte Pa Mi-Ä
8. A Väisä Dä Vill Ja Bigynnä U Singä (Kvännväisu)
9. 
a. Far Min Har Lovat Att Svärve
b. Nå, Skräddaren Mä Sitt Pressjärn U Sax
10. En Jägare Lade Sig Neder På Knä
11. Där Gingo Två Flickor I Grönaste Lund

Sigrid Kindberg
12.
a. Vyss Läilä Lull Kok Gröitu Bra Full
b. Vyss, Vyss Läilä Kinn
13. Systrar Systrar Sigri (Brännarvisa)

Frank Landtbom
14. 
a. Jär Va Dä Jär (Kvännväisu)
b. Ja Vait Ä Kvänn Äuti Forse Ting (Ringvide-Kvänn)

Ida Landtbom
15. Vem Är Det Som Knaplar På Låsen

Side B

Karl Lithberg
16. Gamble Mörti, Gamble Mörti
17. Gamble Valu, Gamble Valu
18. Kvinnfolki Sittar Kring Bänkar U Singar
19. Lasse Lille Du
20. När Jag Var En Liten Bondedrän

August Bodin
21. Tusan Visste Vem Sum Drog (Spel-Olles Visa)
22. Ja Gick Ti Min Brodar Föste Dagen Jul (Julramsa)

Nina Wengberg
23. Kan Du Säga Mig Vad Ettan Är

Wilhelm Wessman
24. I Mölnergarden Där Bor An Stolle

Olga Pettersson
25. I Kajlungs Akar Där Star A Kvänn (Kvännväisu)

Aron Gahrén
26. U Jaku Smissen Han To Fräiarstyvlar Pa

No comments:

Post a Comment